2014. október 25., szombat

29 Még meditálni se lehet?!

A sárkány izgatottan nézett fel rám.
-...És egy és két, és há' és négy, és egy, és-!
Opál egy kán-kán táncost megszégyenítve rakosgatta a lábait....
Én pedig kezeimmel fel-le hadonászva mutogattam a lépéseket. A kabátom zsebe tele volt repülőhallal, de nem haszontalanul: Opál, aki ma kezdett el táncleckéket venni tőlem, megérdemli a jutifalit!
- Oké picim!....Mára ennyi! Ügyi voltál!- dicsértem meg Opált- Hamarosan a többi sárkányt is fel tudod majd kérni! :-D

Nevetésemre a szikrasárkány kiköpött olyan arcot öltött, mint Fogatlan: Nem bírtam ki, hogy ne babusgassam meg egy percre!

Aztán az ajtóhoz léptem, és résnyire kinyitva azt, néztem az esőt, és arra gondoltam, hogy úgyse tudom elállítani:

 Ahogy így bámultam kifelé, egyszercsak a nagy sárban odatocsogott elém Narancs, aki egy víztől elázott levelet hozott a lábára kötve.
- Végre valami hír Kéra felől!- ujjongtam, és rögtön föltépve a levelet, olvasni kezdtem:

Szia Ivett!
Most semmi említésre méltő dolog nem történt nálunk...
De Anya azt üzeni, hogy ne felejtsd el a...TUDOD MIT!
Na szia!

Kéra

- "Tudod mit"?....Milyen mit?- gondolkoztam, miközben épp az utolsó tábla csokimat bontogattam, és merengve néztem a nagybetűvel írt mondatra...gondoltam, ezt félreteszem későbbre, és összekulcsolva a kezem belekezdtem egy evés előtti imába:
- Ó Thor, és Odin!....Köszönöm az élelm-!...Vááárjunk csak! Már rájöttem mi az!!!
A húgom a vallásomra gondolt!

Amióta vikingek közt élek, én is az Ő isteneikhez imátkozom....Upszi! :-D
- Opál...most meditálni fogok!- fordultam hátra a székben- Létszi, ne zavarj!
Azzal fogva a szabadidőruhámat, átöltöztem az ellazuláshoz.

***

Kényelembe helyeztem magam....
Kihúztam magam...
A légzésemet lelassítottam...
Nyitottam a szájam egy mantrára, amikor
- BUMM-BUMM!
Valaki zörgetett az ajtón. Pont jókor, épp most akartam magamba merülni!
Nehézkesen föltápászkodtam, és copfba kötve a hajam, a bejárathoz siettem.
- Áh, szia Hablaty!- köszöntem.
- Helló Kiwi...öööm....milyen ruha van rajtad?
A fiú szemöldökét furcsán felvonta.
- Hát...ezeket a göncöket is a modern korból hoztam: szabadidőruhának hívják!-válaszoltam.


- Óh...értem! Micsoda újdonságok!- vigyorodott el Hablaty,
 majd folytatta- Amúgy csak azért jöttem, hogy elmondjam: ha holnap is ilyen bolond, napos őszi idő lesz, elviszlek, és kipróbálhatod a repülőruhámat!
- Tééényleg?- derültem fel.
- Aham...arra gondoltam, hogy csak mi ketten mehetnénk, és nyugi, Asztrid is benne van!....És ezt azért gondoltam mert 1. Ez a dolog igazán lefárasztana 2. Tudom, hogy tudsz vigyázni a cuccokra, és 3. Mert jófej vagyok!
- Áh!...ja, te a Megtestesült Jófejség!-kacagtam, majd megöleltem- Ez nagyon zsír! Köszi Hablaty!

***

Ezek után alig tudtam a belső zúgásomra figyelni. Jött váratlanul ez a hír....de milyen hír!...Totál beizgultam tőle.
Így, hogy normálisan a fenekemen maradjak, elkezdtem egy mantrát mormolni fejből....hogy helyesen ejtettem-e ki a szavaka, nem tudom:
Oṃ bhūr bhuvaḥ svaḥ
tát savitúr váreṇyaṃ
bhárgo devásya dhīmahi
dhíyo yó naḥ pracodáyāt

Avagy:

három világot beragyogó legfelsőbb fény világítsa meg teljes egészségben a mi tudatunkat, és irányítsa intelligenciánk sugarait az erényesség útjára.

( huh....ezt mire kimondtam! :-O)

Paff!-csattant valami a hátam mögött.
Megrezzenve nyitottam ki a szemem, és félve néztem hátra:
- Opál!...rossz sárkány!
A szekrény dőlt el, azt volt a zaj okozója... de Opál volt az, aki egy becsúszott halfej után kutatva nekiment.
-Najóh...Kiwi, dolgod van!-motyogtam, és visszaállítotam a bútort.

***

-Opál! Picim!...kimegyek a szabadba, ott szerintem egy kicsit nyugodtabban lehetek!...maradj itt, és vigyázz magadra!
Egy matraccal, és az MP4-gyel kiegészülve kicaplattam az ajtón, és magamban mormogva ezeket mondtam magamnak:
"Otthon bárki benyithat!....meg ott van Opál!....a hegyen úgyse zavar senki!"

***

Az eső már csak szemerkélt.
Nagyon fáztam, de otthon felejtettem a kabátomat, már nem akartam hazarohanni...
Az MP4-en kerestem egy olyan számot, amire jól el lehet lazulni....és meg is találtam a kedvenc hangszeremről egy rövidebb tracket.
Rákapcsoltam a mini hangszórómra, és maximumra állítottam....engedtem, hogy teljes testemben megrázkódjak:


Alighogy elkezdődött a szám ( úgy köbö 1.16.-nál), hatalmas zúgolódás támadt a faluban.
Mivel pont alattam terült el, kiváncsian lekémlelve néztem, mi történt, és meglepődve vettem észre, hogy a lakók azt kántálva hogy "RIADÓ!", fegyverhez kapva felsorakoznak a Nagyteremhez.
- Micsoda? Riadó?- rémültem meg. Körbefordulva magam körül kerestem a rémület okát- Mi jön? Ki jön?...csak nem Drako?!

- Kiwi!- kiáltotta Asztrid, aki eközben értem jött- Mit keresel itt? Nem hallod, hogy riadó van?

 
-Na, de miért?-pislogtam értetlenül.
- Te tényleg nem hallod a harci kürtjük hangját?!- rökönyödött meg a lány- Itt lehetnek, e mögött a hegy mögött!....olyan mély hangja van!....NAGYON FÉLELMETES!

- JAH!- eszméltem fel.
- JAH?!-pipult be Asztrid- Csak ennyit bírsz kinyögni: JAH?!
- Igen...mert ez nem egy ellenséges törzs harci kürtje, hanem a zene a zsebemből!
.........
Hosszó csönd támadt. Olyan nagy, hogy csak a lenti zúgolódást lehetett hallani.
- A zsebedből?!...Ezek szerint te voltál?!
Szégyenemben nem mertem válaszolni....

***

- Hát igen Opál...nincs is nyugisabb hely a Titán sárkányok-völgyénél!- sóhajottam a megérkezés perceiben.
Egy magas pontot kiválasztva törökülésbe helyezkedtem, és a sárkányomra paskolva egyet, szabadon eresztettem a paradicsomban.
Én pedig a lemenő nap felé fordulva átadtam magamat a meditációnak...és az erős remegésnek, ami a didzseridú hangjától futott át rajtam jóérzéssel.

https://www.youtube.com/watch?v=XZDUYADuyN4

Kiwi, a viking
 






4 megjegyzés:

  1. Jah, és ha valaki nem tudná:A didzseridu (didgeridoo) az észak-ausztráliai őslakosok fúvós hangszere:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Didzseridu

    Amúgy tényleg ez a kedvenc hangszerem!
    Ui.: Próbájátok meg fülhallgatóval, közepesen hangosra vett hangerővel hallgatni: TUTI KIRÁZ A HIDEG! :-)

    JA, ÉS MÉG VALAMI: EGYÁLTALÁN NEM OKTATÓ CÉLBŐL LINKELTEM EZT BE IDE!

    VálaszTörlés
  2. Sokkal jobb, hogy belinkeled a zenét, mert amiket nem link alapján raktál be, azokat telefonon nem nyitja meg.

    VálaszTörlés