2014. október 14., kedd

25 A Tűzfesztivál


Hát eljött ez a várva-várt nap is Hibbant történetében: Az első Tűzfesztivál napja, amit mi, sárkánylovasok már nagyon-nagyon vártunk!...rendesen megizzadtunk a sok gyakorlástól, de eközben izgalom, és várakozás egyvelegét éreztük magunkban. Így széttáncolt lábakkal, és lerongyolódott karokkal mi más jönne még, mint a főpróba!

***

+ A közös berepülést Hablatyékkal korán reggel még utoljára átnéztük, és ügyeltünk arra, hogy még egy picike mozdulatot se tudjanak meg róla a falulakók.
+ Az ikrekkel ne kellet sokat bajlódni, meglepően jól ment nekik
+ Takonypóc kérésére beálltam a kődarab helyére. Nagyon mókás látvány lehetett, mert aki talán elősször látta volna mindezt, azonnal a trópusokon élő paradicsommadarakra emlékeztethettük volna őt, amikor a hím madár körbe-körbe járkálással hódítja meg a tojót! XD.....na mindegy, egy picit piszkos a fantáziám...
Ja, és most vettem észre!: AKKORA LETTEM, MINT Ő!!!
VAGYIS ÖSSZEZSUGORODTAM!!!
A VALÓSÁGBAN MAGASABB LENNÉK NÁLA!
DE NEM....!!!

Na, ebben a nagy sürgésbe-forgásba, nekem alig jutott időm a Saját-produkcióimra. Örülhettem, ha 8 előtt még hazaérhettem, és normálisan gyakorolhattam egy fél órácskát...ezekben a napokban derült fény Opál pár, idáig titkos képességére.

Amikor kezemmel a szügyét nyomva akartam eltéríteni a vacsorámtól, rájöttem, hogy a színidegeket megnyomva, nemcsak sárga színbe tud borulni, hanem egyéb árnyalatokba is! Na és ha csak gyorsan nyomom meg, akkor egy szín kör fut át a testén! Miközben ezzel játszadoztam, Opál furcsállva nézet rám, de türelmesen kivárta, míg abbahagyom a fogdosását.

A másik talentuma akkor  mutatkozott meg, amikor véletlenül fölkavarva a homokot egy hatalmasat tüsszentett. A Hapci pillanatában egy vibráló csóvácska száguldott ki a szájából, hogy az égbe fölsüvítve szétrobbanjon
- Opál! TE TUDSZ TŰZIJÁTÉKOT KÖPNI?!.....amúgy egs! :-)

Hosszú éjszakák, és bent ülős napok eredményeképp sikerült mindent kitervelnem a fesztivál napjára.


***

Szóval visszatérve a mai naphoz:

11 óra körül ezt a gyors levelet küldtem Kérának:

Ma lesz a Tűzfesztivál! Remélem tudsz róla!
El tudsz jönni?
És el tudnád hozni ezeket nekem?:
- Színes papírok
- Gyertya
- rúzs
Köszi!

Ivett

***

- Megjötteeeeem!- kopogtatott Kéra az ajtómon negyed óra múlva- Meghoztam a cuccokat!

- Na hála égnek!- nyitottam ajtót- Köszi, és örülök, hogy te is résztveszel!
A húgom megvonta a vállát.
- Szerinted kihagynám?....amúgy szóltam Teklának is!
- NEKI IS?- figyeltem fel a legkissebb húgom nevére.
- Igen, de nem engedte hogy megnézzem, hogy mit fog előadni....
- Azt sejtem....különben ráduszította volna mind a négy fejet! :-D
Igen, Tekla a legkissebb, és az egyik legvérszívóbb hármunk közül....nem is csodálkozom, hogy sikerült megszelídítenie egy prémvadászt, ami elvileg a legveszélyesebb sárkány....
Én, személy szerint, még mindíg parázom tőle.
- Amúgy még csak este lesz a tűzfesztivál....még addig megebédelhetünk, és még van egy csomó időnk, hogy gyakoroljunk!
Kéra kapott az alkalmon:
- OKÉ! Akkó' menjünk is a hegyekbe, fogadjunk, hogy ott még úgysincs senki, aki kilesne mindet!

***

Mindenképp elsőként akartunk az arénába érni....ami ha úgy nézzük, nem sikerült. A sötétedésben, a kapunál már ácsorgott pár modern kori sárkánylovas-ismerős, és azok hátasai. Ismét kiszúrtam az ismerősöket a tömegből: Vikit, Mystralt, és Verát, akivel még nem is találkoztam itt.
- SZIASZTOK!....Ti? Itt?....Ti is előadtok valamit?- futottam oda, hozzájuk, és mindenkit egyenként megöleltem.
- Hát persze!- vágta rá Mystral, és mosolyogva körbenézett, hogy a többiek is egyetértenek-e.
- Szerinted hidegen hagy minket az ilyesmi?- nevett föl Viktória-  Ez nem olyan dolog, mint egy hír az esti híradóban!
Röhögni kezdtünk. A hosszas nevetés után, Verához fordultam:
- Jaaaj! Téged, meg olyan rég láttalak! Nagyon örülök, hogy te is eljöttél!
- Vééégre volt időm! Máskor is olyan gyakran lennék itt, csakhát....
- Tudom, jár egy kis áldozattal!- bólogatam együttérzőn- Például el kell költöznöd!....
- Ez milyen jó ötlet!- derült fel az arca- Megfontolom! Köszi Kiwi!
- Nincsmit!....madj lakhatnál nálam!.....én pedig Opál mellett fekszem....
Ekkor hirtelen valaki megfogta hátulról a vállamat. Hirtelen nem tudtam eldönteni ki volt az, ezért az alábbi mondat csúszott ki a számon:
- Csakhogy megjöttél Hablaty!
- HAHAHAHAHAHAHAHA!- nevetett fel egy göndör hajú, bundakabátos lány: Kata, (vagyis viking nevén( Katrina volt az! Micsoda dinka vagyok! Méghogy Hablaty!.....Hah!.....Katát még a jövőből ismerem, és ugyanúgy megőrül a sárkányokért, mint én....csak neki egy különleges, erdei sárkánya van!
- Jaaaj! Te vagy az Kata!- ugtottam neki- Ki jöhet még, aki ennyire boldoggá tud tenni, mint ti?
- Hát....nem tudom!- válaszolta Kata, és megkért, hogy mutassam be a többieknek.
Miután ez is megvolt, mi az öt sárkányőrült lány együtt nevetgélt az aréna előtt, mígnem meg nem jelent egy fáklyás menet előttünk, vagyis a bejárat előtt. Az élen Hablaty volt, a tűzkardja meg volt gyújtva, és simán ki tudott venni minket a sötétben.
- Valahonnan sejtettem, hogy lesznek köztünk korán-jövők!- kuncogott, és megnyitva az aréna ajtaját, meengedett mindenkit.
- Na, akkor mi lesz a porgram?- érdeklődtünk Asztridtól.
- Naszóval.....mi, a sárkánymesterek, fogjuk megnyitni a rendezvényt, aztán sorra jöttök ti is egy-egy külön pordukcióval!....Ott várakozzatok!- mutatott egy versenyzők számára kialakított helyre- Te nem Kiwi! Jössz velem! :-)

***

Már mind a heten felálltunk....
A sárkányok hátára pattantunk, és két fáklyát tratottunk a kezünkben: egy igazi tüzet, és a sárkányunk tüzét.
- Öööööm....Hablaty, hogyan kell tüzet venni a sárkányomtól?- kérdeztem félénken.
- Parancsolj rá, hogy tüzeljen!- válaszolta Hablaty, mintha ez lenne a világ legegyszerűbb dolga.
- Opál, tüzelj!
Opál egy tűzcsóvát lehelt a fadarabra, és most vettem észre a harmadik rejtett képességét: a tűze a szivárvány összes színében vibrál!.....mint a bombája!
- WOOOOOOW!- ámuldoztak a többbiek!- Ez nem semmi!.....adj nekünk is abból a tűzből!
- NEM! Mindenki a saját sárkánya tűzét viszi!....nem a másikét!- jelentette ki Hablaty szigorúan.
Inkább álljatok be, kezdjük el!

***

Mielőtt berepültünk volna, tűzcsóvák világították meg ritmusra a fából kifaragott sárkányjeleket. Miután ennek vége lett, sorban, egymás után repülve beszárnyaltunk az arénába. A színen leandolva, egyszerre mutattunk az égre, ahova a sárkányaink tüzet lőve, felrepültek. Ott, egymásból kört alkotva pörögtek felfelé, így egy füstspirál lett a végeredmény....szép lett!
Aztán visszaszáltak hozzánk. Mindjáan visszaültünk, és felszálltunk, hogy aztán egy lány egy fiú összekapaszkodva keringjen tovább, kezdtünk begyorsítani. Lassan már akkora lett a turbulencia, hogy a sárkáynaink tüze egy hatalmas lángnyelvben csapott fel az égig.
Ezek után külön-külön száguldottunk körbe...
Majd egy hatalmas tűzrobbansással zártuk le a produkciót, vagyis kezdtük el a Tűzfesztivált
Én ezzel a zenével tudnám jellemezni ( hogy tetszik?)
( az elején azzal a szöveggel, ne foglalkozzatok!)

:



Ezek után sorra a barátaim is felléptek. Iszonyatosan izgultak szegények:

- Asztridra nem ismertem rá:Viharbogár hátán állva, harci dobszónál repült körbe körbe, miközben bárdjával, hadonászva, égő céltáblákat talált el....állt rajtam a libabőr....nagyon látványos volt! És félelmetes, mert a lány, mint egy vadállat, úgy hallatta a harci kiálltásokat.
- Úristen, ti nem féltek?- kérdeztem a mellettem ülőket.
Ők csöndben figyeltek.....mit én.:



- Halvér nem kért aláfestést, hanem Bütyökkel spirál alakban repül körbe-körbe....nem volt valami izgalmas, Vera majdnem elaludt rajta

- Takonypóc....hát.....rajta meg se lepődtem: tűz karikákon repült át, és eközben a közönségből felkapott pár lányt, köztük Kőfejt, majd engem is....ügyes, ügyes taktika bevágódni a csajoknál! :-D....én legalábbis nem tartottam rosz ötletnek!

- És most jöttek az ikrek. A hátukon összekapaszkodva süvítettek föl egészen a holdig, majd mintákat gyújtottak az égre.
A végén Hablaty ezt mondta nekem:
- Ezt tuti nem ők találták ki!- majd rámsandított, mert talán rájött a titokra...


- Mystral hófehér éjfúriájával szemvesztő gyakorlatokat mutattak be. Így, hogy a sárkány teljesen fehér volt, mint egy varázslatos, halálos démon repkedne a feketeségben



- Kéra Szélvészt különböző helyekre küldte, ahol a szárnyváltó, nyomtalanul beleolvadt a környezetbe. Még volt egy jó rész benne: amikor a húgom széttárva lábát a sárkány alárepült, és az fölvitte magával. Így már ketten rejtőzködtek a színtéren.
- Haha, ezt én is megpróbálom!- baromkodtunk a lányokkal, és a sárkányaink mögött bújócskázva próbáltuk utánozni őket....de hát...nem vagyunk szárnyváltók! Se titkos ügynökök!:


Vera apró, kicsi égőkkel díszítette ki magát és sárkányát, így repültek. Olykor számomra egy ,mozgó csillagképnek tetszettek:



- Kata Zafírral, az erdei sárkánnyal a levegőben olyan mozdulatokat tettek, amitől mindenkiben megállt egy percre az ütő: A sárkánya orrán egyensúlyzott, és úgy repültek egyre-egyre feljebb! :-O.....pörögve!!!
" Na ezt tuti nem szárnyalom túl!"- gondoltam, és ebbe bele is törődtem. 



- Tekla, a húgom késve érkezett meg ugyan, de előttem is ő lépett fel.....hát, ő is forgott a levegőben, meg minden....

- Viktória ügyes trükkökre tanította meg Starfire-t. Elmondása szerint, nagyon izgult, de ettől függetlenül nagyon ügyesen ült, feküdt, forgott, repült, zuhant, és forgott a siklósárkánya:



***

- Kiwi, most te vagy a soron!
Bár ne hallottam volna! Már nem mertem kiállni:
- Szerintetek ezek után tudnék ujjat mutatni?!- törtem ki, és megfeszítve a karomat próbáltam ellenálni a ráncigáló kezeknek- Már nem is akarok kimenni!
- Ne butáskodj!- nyaggatott Viki- Nem gyakoroltál hiába! Most mutasd meg! Én kíváncsi vagyok rá!
- Én is!
- Én is!
Ekkor még többen föltették a kezüket....hát, a többség dönt! :-)

***

A színtér sötétbe borult. Opál elé álltam, de nem látott engem senki.....csak Opál, és Én éreztük egymást...
Elkezdtem, mint egy zongorát, nyomogatni a betanult módon a különböző idegeket. Opálon csak úgy vibráltak a körök, ahogy színesen követték egymást, és így szemből úgy néztem ki, mintha a fekete körvonalammal benne lennék a sárkány mellkasában....
Aztán mikor előbukkantam, folytattam a szín-játékot Opálon.Felpattantam,már fentről súgtam a fülébe a színeket. A fények a holdnál is fényesebbek voltak, és a tengerre szívárványt festettek.
Még feljebb repültünk, és feltérdeltem a nyeregben. Közben izzadó kézzel szorongattam a nyerget....
Opál köpött egyet, megjelent az égen három gyönyörű tűzijáték....
A közönség felhördült...
Még szétrobbant egy csomó kis szikra a levegőben, majd az előadás megkoronázásaként, lehúztam a gézt a karomról, Opál szivárványszínet öltött, és elordítva magát egy benga nagy szikrázó, piros tűzijátékkal zártam a mutatványom.

( És itt a zene hozzá. PONTOSAN ilyen körök, pontosan ilyen színek, és pontosan ilyen körvonalak!....nézzétek:)

Észveszejtő tapsvihar fogadott minket odalent. Én csak vigyorogni, és integetni tudtam, és gyorsan eliszkolni a WC-re a barátaim elől.
" Tuti, hogy lerohannak majd!"-gondoltam- "Pedig szerintem nem is volt olyan jó!"....
- Maradjál itt!- fogta meg a vállam egy viking pasas- Most fog beszédet tartani a főnök!
Tényleg így lett: Hablaty állt ki, hogy a közönéghez szóljon, és ő is bemutassa a saját műsorszámát:
- Hát....Srácok, nem is jutok szóhoz!- szólalt meg végül Hablaty- De komolyan!...

...eszméletlenek voltatok!!!....egyikőtökből se néztem volna ki, hogy ilyeneket tudtok!....Úgyhogy így döntöttem: Elősször is:... én, nem mutatom be a produkciómat Fogatlannal, mert nem hiszem, hogy az ilyen lenne, mint a most látott műsorok összessége!... Másodszor: Az eredmény pedig az: MINDEN ELŐADÓ ÉS SÁRKÁNYA ELSŐ HELYEN VÉGZETT MA!!!!

***

A Nagyteremben tartották a bált....
A falu összes lakója, ott volt, és eléggé hamar bepiáltak... :-9
Például, amikor éppen a barátaimmal, és Kérával beszélgetünk, egy részeg fickó beleordította a képembe, hogy:
- JÓ A BULIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon bepipultam, de a többiek csak röhögtek rajtam....nem tudtam megállni, hogy ne röhögjek én is...
- Amúgy ESZMÉLETLEN VOLTÁL MA!- váltott témát Mysral.
- Jaja, az a sok szín!...nem gondoltam volna!- bólogatott Viki

Hablatyékat a nagy tömegben sajnos nem találtam....de Takonypócot már távolról kiszúrtam.
- Itt a Te időd!- mutogattam a színpad felé, mint egy őrült, majd rohantam Kőfejért.
- Kőfej! Menj föl a színpadra, és inprovizálj!
- Mi?!
- Takonypóc táncolni akar veled!
- VELEM?!
- Igen! De nem kell táncolnod, csak illegned-billegned!
- Az könnyen megy!- örült meg Kőfej, és felhuppant a színpadra.
Kezdődött a tánc:



***

Alig tudtam abbahagyni a vigyorgást.
Nagyon büszke voltam rájuk, és sajnáltam, hogy miért nem én mentem be Kőfej helyére: iszonyú jó lett a tánc! És ők ketten nem is vették észre, hogy egy jó kis Gatsby-táncot adtak elő épp!....amit imááááádok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Jaaaj! De ügyes voltál!- mentem oda Takonypóchoz- Szívdöglesztőre sikeredett!
- Az a jóóóó!- vigyorogta.
Hát, akkor...megyek is!
- Nem!- fogta meg a karomat- Itt még nincs vége!- és visszarántva engem, egy másik számra hívott fel engem:




Törj ki a boldog otthonodból
Tanulj meg együtt énekelni a zenével
A zenével
Tapsolj a kezeiddel és rázzad
Egy nyári napon a zenével
A zenével

(Refr:2x)
Beleszerettem a kedvenc dalodba
Azt fogom énekelni egész éjjel
Táncolni fogok valakivel
Táncolni valakivel
Táncolni, táncolni, táncolni
(Táncolni fogok valakivel)

Amikor teljesen egyedül vagy
Mi leszünk az otthonod, mi vagyunk a zene
Mi vagyunk a zene
Amikor a szerelmed távol van ( itt grimaszolt, vagyis nem értette szó szerint)
És elárultnak érzed magad, mi vagyunk a zene
Az édes zene


- Ez Takonypóc volt? Ő táncoltatott meg?- hüledezett Mystral- De hisz' ő....!
- Igen, ő gyakran felkér engem- vontam vállat.
- Ujjjuuuuuuuuj!- szivatott Vera- Jó bocsi!.....de ez azért furi!
- Miért lenne az?
- De hiszen ő....Kőfej....de ehelyett te?
- Dehooogyis, ez hülyeség!- tagadtam- Tuti, hogy belé szerelmes! Én csak egy jövőből jött lány vagyok!
- De még bármi lehet!- vetette föl Katrina, és a többiekre nézett....ők egyetértően bólogattak, és egyenként ásítva egyet, lefeküdtek aludni a földre.
Körbenéztem. A résztvevők nagy része már egymás hátán feküdt, és bort szorongatva a kezükben hortyogtak.....a maradék ember még nagyban beszélgetett....
"Én már kifulladtam.....egy tánc, egy előadás!.....ez nekem túl megerőltető!"- sóhajtottam, és szétterítve a kabátomat, elaludtam ott, ahol voltam...

Kiwi, a viking

7 megjegyzés:

  1. Hát ez felemelő volt!! Komolyan, imádtam! Tényleg mintha ott lettem volna! Átéreztem az egészet, ilyent errefelé is kéne csinálni mert isteni lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűű!!!!! Ez eszméletlen volt! :DDD Teljesen beleéltem magam! :D

      Törlés
    2. Köszönöm a bókot, és igazán nem tudom, hogy a fenébe találtam ki, hogy PONT a Firefilest képzeltem el neked! :-)
      Meghát szerintem a zene is sokat dobhat a fantázián! :-)

      Törlés
  2. Ja, és kink, melyik zám tetszett a legjobban? :-)
    Lehet bátran többet is írni!

    VálaszTörlés
  3. nekem a fireball :D azok közül amiket nem ismertem idáig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)....a Fireball-t én is...háát...kedvelem.
      Amikor zenét kerestem és újra meghallottam, azonnal tudtam, hogy kihez illik! :-D

      Törlés
  4. Ez remek volt! Teljesen átéltem, mintha ott lettem volna.

    VálaszTörlés