2014. december 22., hétfő

54 Előadás Hablatyéknak ( előzmény)

- ÚRISTEN!! AJÁNDÉK!!!
A sült lazac ezerfelé repült a számból, annyira megijedtem.
-OPÁL!! ELFELEJTETTEM AJÁNDÉKOT VENNI HABLATYÉKNAK!!!
- *Az nem baj!...vagy az?*
- Persze, hogy igen!! Már csak pár nap Snoggletog estéjéig, addigra be kell vásárolnom!
- *Késő!...Holnap már rakják össze a bódékat!*
- Tudom, és épp ez a baj!! Mit tegyek?
Mintha csak az ablaküvegen ült volna láthatatlanul a megoldás, rögtön felvilágosultam.
- TUDOM MÁR!! Egy előadást kell rendeznem nekik!
- Milyen előadást?
- Árnyjátékos-előadást!!- lelkesültem fel- És már tudom is, kik fognak segíteni nekem!

***

- Nah, itt van pár nagyobb kartondarab, ami még maradt!- szusszatott egyet Viki, amikor lerakta elém őket.
- Dejó! :-D
Vera belépett az ajtón, kezében három sniccerrel.
- Angi, Fanni, Mystral, és Katrina várakoznak kint rád Kiwi!
- Oké, megyek! Addig is rajzoljátok meg Pléhpofát, és Hablatyot! Később majd a tömeget is szemléltetnünk kéne valahogy!
A négy lány a nyakamba borult. Majdnem hátraestem...
- Úgy sajnáljuk, hogy nem voltunk ott a szülinapodon!- mondták.
- Áh, semmi baj, van ilyen!- vigasztaltam őket- Majd az újévet együtt ünnepeljük!...De hát most is itt vagytok velem, vagy nem?
- DEEE!!
- Naugye? :-)....Akkor kerüljetek beljebb, segítsetek ti is!
Nagy egyetértésben jöttünk vissza a szabadból. Amikor a szobába értünk, Viki és Vera nevetve terült el a ceruzák és tollak szőnyegén.
- Mi a vicces?
- Hablatynak olyan orrot rajzoltunk, mint egy disznónak!- kuncogott Vera.
Valóban két nagyobb paca tátongott a figura orra helyén.
- Akkor javítsátok ki!- böktem rá- Majd a szemét, és a száját is ki kell vágnunk neki!
A mókázás elállt, a négy lánnyal együtt újra belemerültek a szervezkedésbe.

***

Lelkesen sercegtek a ceruzák, éles hanggal hatolt az él a kartonba, és az agyam fogaskerekei vadul jártak, ahogy éppen a szöveget írtam.
- Majd prózában fogjuk előadni?- érdeklődött Katrina.
- Nem, az túl bonyolult volna- ráztam a fejem- És amúgy se jut eszembe egy rímpár se! Ezt hallgasd:
Hőstetteid óta nevedet örömmel zengjük ajkainkon, és Valhallába térted után is dicsőíteni fognak téged!
A lányok döbbent arcot vágtak:













- Mi az? Nem jó?
- Nem az hogy nem jó, hanem, hogy furcsa!- nyilatkozott Mystral.A többség vele bólogatott.
- Bár szerintem szép!- vont vállat Katrina- De ha a többség megszavazta, fogalmazd át egy kicsit!
- Úgy legyen!- és megint a tollamhoz nyúltam.

Így ügyködtünk éjjel-nappal a karácsonyi ajándékon. Voltak bökkenők, de ennek ellenére mégis elkészült a mű.
Terveink szerint még Snoggletog előtt egy nappal kéne bemutatnunk neki....
"Úgy legyen!" :-)

Kiwi, a viking

3 megjegyzés: