2014. szeptember 26., péntek

14 A szikrasárkány kutatása

Már 12 fele járt az idő, és már reggel óta próbálgattam a vadiúj íjamat. Nagyon örültem neki, és nem hittem el, hogy már az első nyilam betalált.
"Nem gondolom, hogy néha TÚL szerencsés vagyok?!"- morfondíroztam, de elvetettem ezt az ötletet, mert Hablaty is megérkezett, ilyesmi arccal. Azt hittük valami baj van:
Asztrid helyettem is rákérdezett:
- Mi történt Hablaty?- aggodalmaskodó arcot vágott.
- Nem....dehogyis!-zihálta- Csak siettem....ide!.....el se hiszitek mit találtam a Nagy Pakolásban otthon!- lelkendezett Hablaty, és megfogta a barátnője kezét. 
- Jaaj, mond már! Mi az?- nevetgélt Asztrid- Olyan fejet vágsz, mint egy kisgyerek, aki rálelt a kedvenc játékára!
- Majdnem eltaláltad!- bólogatott Hablaty- Igen, régről maradt! Még én se gondoltam volna, hogy valaha megtalálom!
És ekkor Fogatlanhoz rohant, majd ezzel jött vissza:
- A PAJZSOD!!- kiáltotttak fel a többiek meglepetten.
-Igen, az!- vigyorgott Hablaty- Látjátok mikre nem jók ezek a nagytakarítások?
A barátaim csodálkozva rohantak oda, és körbevették a megkerült "csodát"
Amikor még kicsi voltam, Hablaty már megmutatta ezt nekem, és el kell mondanom, nagyon menő cucc! Főleg a gronkelvas befedésével! :-O
- Na....és mit kezdesz vele?- kérdezte Halvér.
- Hát....még nem tudom...- és ekkor rám pillantott- Kiwi, neked is van már fegyvered? :-D
- Igen....mit láthatod!- mosolyogtam.
- És képzeld, elsőre a közepébe talált!- mesélte Asztrid, és megveregette a vállamat- Szerintem ez a neki való fegyver!
Hablaty egy kis csönd után elrakta a pajzsot, és a többiekhez fordult:
- Itt vannak a sárkányaitok?
- Nem- válaszolták- Te mondtad, hogy ma nem sárkányos-gyakorlatozás lesz!
- Igazatok van!- eszmélt fel a fiú- Mert ma Kiwi sárkányát fogjuk tanulmányozni.
Whoah! Ez komoly?! Opált fogják tanulmányozni?! Ez tök jó! Mi érhet még ma engem?!
Totál bepörögtem ettől a hírtől.
- Akkor már hozom is őkelmét!- ugrottam fel, és rohantam is már érte. A sárkányom Fogatlannal ugrándozott körbe-körbe, de gyorsan véget vetettem a játéknak.
- Ó picim! Azt se tudod, mi lesz veled most!- suttogtam neki- Tesztelni fogunk, és bekerülsz egy könyvbe!

***

A teszt elkezdődött.
- Szóval....azt tudjuk, hogy a sárkányod képes változtatni a színét!- kezdte Halvér.- de vajon miért, és mikor?
A többiek agyában elkezdtek kattogni a fogaskerekek. Végül, hosszú néma csönd után megszólaltam:
- Szerintem a hangulata alapján! Én már észrevettem olyat, hogy a szárnyán levő foltok szivárványszínben elkezdezdtek szikrázni, amikor halat hoztam neki....aztán....más szín variációt nem figyeltem még meg rajta.
- Akkor most azt teszteljük!- állt fel Hablaty- Hoztam pár dolgot, ami szerintem segíthet nekünk.

***

Pár perc múlva ezeket hozta be nekünk:
- Egy repülőhalat
- egy Rettenetes Rémet
- egy halott sárkány ( élethű) rajzát ( BRRRRRR)
- + minket is beavatott a tárgyak közé

Halvér a könyvet szorongatva inkább kint maradt és teljesen kivonta magát minden ( szerinte életveszélyes) feladat alól 





Jegyzőkönyv:

A szikrasárkány reakciója az alábbi tárgyakra:
- Repülőhal: Teste: világosszöld
             Szárnya: Vibrál a szivárvány összes színében
             Lemezkéi, és körme: Színváltós
- Rettenetes Rém: Az alábbi sárkányt ugyanabban a percben engedtük össze az alannyal, mint mikor a halat is bedobtuk. Opál azonnal bepöccent és védeni kezdte a zsákmányát.
             Teste:világospiros
             Szárnya: sötétnarancssárga
             Lemezkéi, és körme: Vérpiros
- Egy halott sárkány rajza: A képet sokáig szemlélte, és szomorúan lehajtotta a fejét, és természetesen színt is váltott:
             Teste: sötétkék
             Szárnya: kék ( nem is világos, nem is sötét )
             Lemezkéi, és körme: szintén kék
- A csapat tagjai: Mindenki egyszerre lépett be a sárkányhoz ( kivéve én, Halvér Inkerman). Opál miután ide-oda ugrált körülöttük, azonnal hozzájuk bújt, és párukat meg is nyalta. Az állat két, új színkombinációt mutatott ki:
          1: Teste:Sötétnarancssárga
             Szárnya: naranccsárga ( Kiwi kedvenc színe ez a nem is sötét, nem is világos árnyalat)
             Lemezkéi: citromsárga

          2: Teste:sötétzöld
             Szárnya: világosszöld
             Lemezkéi: sötétzöld


Ígyhát már megállapíthatjuk az alábbi tulajdonságokat:
- Boldogság
- Harag
- Szomorúság
- Izgatottság
- Gondoskodás, szeretgetés

Megjegyzés: A teszt áldozatokkal is járt ám:
+ 1 db fekete szőrme ( Takonypócé)
+ 1 pár széttaposott cipő ( Hablatyé, aki nem is bánta nagyon)

- Na, végeztünk is! Köszönöm a segítségeteket!- csapta össze este 5 körül a tenyerét Hablaty, és elégedetten nézett körül a többieken.
- Jó, jó, de a szőrmém!- szólt közbe Takonypóc, és undorodva belecsapott a "sárkány-nyáltól" csatakos kabátjába.
- Tudod mit?....Én majd kimosom!- vállalkoztam.....Én szerencsétlen, megint meggondolatlanul cselekedtem!....
Kőfej egy grimaszt vágott:
- MI?! Te kimosod?!...ez olyan....gusztustalan!
- A barátaimért bármit!- vontam vállat, és a kezemet nyújtottam- Ide vele!
Takonypóc felvonta a szemöldökét, és levette magáról a bundát. Direkt elfordítottam a fejem, mert én, nem tudom miért, nem bírom ki a fedetlen karú fiúk látványát. :-P
- Aztán nehogy megsértsed azt a kis kacsódat!- kacsintott.

- Akkor ennyi! Még egyszer köszönöm és.....találkozunk holnap!....


Kiwi, a viking


              







2 megjegyzés: