2014. november 26., szerda

44 Opál utolsó titka

Hétfőn elhatároztam: kénytelen voltam elrugaszkodni a naplómtól. Úgy rászoktam az írására, hogy.....nincs időm a sárkányommal foglalkozni: itt az ideje.....megetetni őfelségét!
- Opál, gyere reggelizni.
És amikor felállt, akkor vettem észre valami nagyon  bizarrrrrrrr dolgot. Valami sötétkék szárnyszerűség volt az az elülső lábához közel....plusz még a másik oldalán is megláttam egyet!! Sötétkék volt, és pici, ráncos!!
Azt hittem, hogy hanyat vetődöm az ijedségtől.
- Atyaisten!....Narancs, te kis semmirekellő, hol vagy?! Menj gyorsan Valkáért!!! SÜRGŐS!
Narancs lustán pislogott rám egyet, majd lustán fölemelkedett a helyéről.
- GYORSABBAN MÁR, AZ ISTEN ÁLDJON MEG TÉGED!!- kiabáltam, majd egy határozott lökéssel kidobtam a házból- SIESS!!

***

- Mi a baj Kiwi? Miért jött az a szerencsétlen pára olyan sietve?- toppant be Valka.
- Hála Thornak....öööm, vagyis Buddhának-!
- Minek?
- Jaaj elnézést! Félrebeszélek!- nevetgéltem- Mindegy is, nézze csak meg Opált!- Ott van, oda parancsoltam a sarokba- és ráncigálni kezdtem a nőt- Nézze meg! Nézze meg!
- Ilyen nagy baja van? Beteg?
- Nem-nem!....vagyis, lehet! Nézze meg, én nem merek hozzányúlni!
Valka négykézlábra ereszkedett, és bemászva Opál alá ( jaj, én nem mernék ilyet csinálni! ) nyújtogatni kezdte a valamiket.
- Hmmm...ez érdekes! Ezek plusz szárnyak!- állapította meg.
- Tényleg?
- Igen- bólogatott- Úgy látszik nemrég fejlődhettek ki, mert nagyon kis zsenge! De nem repülésre valók, ahhoz túl csököttek......bár, ahogy így nézem, inkább evezőknek nevezhetnénk!.....Na menjünk ki a fiúcskával-!
- FIÚCSKÁVAL?! OPÁL FIÚ?!
Valka megilletődött.
- Igen, az! Még nem árultam el neked?
Még mindig lefagyva álltam.
-Mióta is élek itt? Négy-három hónapja? És azóta nem tudom a sárkányom nemét! Milyen ciki!"
- Nem, még nem!...De ez jó hír!- helyeseltem vadul- Szóval, mit is akartál mondani? Elnézést, hogy félbeszakítottam!
- Szóval csak onnan tudjuk meg a funkcióját a szárnynak, ha kimegyünk a szabadba, és megfigyeljük őt!
Örömmel nyergeltem fel a szikrasárkányt, de közben nagyon figyeltem Opál kis csodáira.

***

- De furcsa!- tanakodott Valka- Már elmentünk az erdőbe, a hegyeknél is jártunk, még egy barlangot is megnéztünk, de semmi! Vajon mire kell neki az a két valami?
Én is gondolkodóba estem.
- Talán a tenger-!
De nem tudtam befejezni a mondatot, mert Opál elszabadult, és vadul repülni kezdett, ki a tengerpartra.
- OPÁL!! NEEEEE!
De nem tudtam megállítani a szikrázó, foszforeszkáló kis hátasomat, aki hirtelen ledobott magáról, és a fagyos vizes homokban hagyott engem.
Én kétségbeesetten néztem utána, amikor megláttam mit csinál.
A víz felé száguldott, és mielőtt a vízbe ugrott volna a két kis miniszárnyát széttárta, és úgy vetette magát a tenger habjai közé.
És ekkor megláttam: Opál úszott!
ÚSZOTT!
És nem a lábával, hanem azzal az elülső két kis szárnyal!!
A hatalmas, pöttyös szárnyaival, amivel kint repülni szokott, most hatalmas hálóként felhúzta, és egy tucatnyi halat repített a magasba..
Valka pont akkor ért oda, és mivel felülről meglátta a lubickoló sárkányomat, hangosan felkacagott.

- Gyere Kiwi, ezt látnod kell!-mondta barátságosan, és felsegített a homok partról.



-Felhőugró néha odakapott, hogy egy-egy kisebb halat bekapjon, de amúgy őt is lenyűgözte a szokatlan-kajaeső.
- Hűha, nem is gondoltam volna ezt Opálról!- súgtam- Lehet, hogy alá is becsültem őt!
- Hát az lehet!- lesett hátra Valka- Minden sárkánynak megvan a maga titka! Neki ez az!....Csak fel kell fedezni....és foglalkozni vele.
Elszégyelltem magam, visszagondolva az előző időkre: lehet hogy nem vagyok túl jó sárkánygazdi! Mostantól igyekszem!
- Amúgy ez a kis úszólapát nőni fog, és ugyanúgy színt vesz fel hangulatváltozáskor, mint a többi testrész!- tette hozzá Valka- Nagyon szép kis jószág.
Én pedig dagadtam a büszkeségtől, hogy milyen különleges is az én picim! :-)

Kiwi, a viking




4 megjegyzés:

  1. De jóóó :3 akkor Opál fiú és egy vízosztályú sárkány? :o :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húh, ez jó kérdés!

      Nos, ez most furcsa eset, mert Opál nem vizisárkány, hanem a szárazföldön él, és négy lába van, csak az a két evezője alakul ki kifejezetten az úszásra...majd még tovább-boncolgatom az ügyet Valkával! :-?
      Ha megvan a válasz, majd megírom!

      Törlés